Tangenten 2019

Nr 1/2019

HerheimKva handlar matematikkundervising om?
Hansen, FyhnTverrfaglighet i flere kontekster
Tangen, Fosse Intervju med lærere
Munthe-Kaas, Owren Holmboeprisen 2018
Jensen, Tangen Skage Hansen, vinner av Holmboeprisen 2018
Risøy Elevaktivitet for å motivere og engasjere
Kjebekk, Dean Lærerstudenters forskning i DIM-prosjektet
Torkildsen Diagonal og ruter
NaylorUtforske mønster i hyperkuber
Fjæra Den norske matematikaren Peter Ludvig Mejdell Sylow
Kirfel Indiske røtter – algoritmisk tenkning i matematikk
HovtunOppvarmingsoppgaver

Matematikksenteret

Realfagsløyper – didaktisk kompetanseutvikling i realfagene
MatteLIST – ny nettside med aktiviteter som passer alle

LAMIS

Jensen Lederen har ordet
Kirkegaard Matematikkdagsheftene blir digitalt arkiv
LAMIS Nedre Buskerud Matematikk for fremtiden
Jensen LAMIS på Novemberkonferansen
Maugesten UngeAbel-konkurransen del 2

Nr 2/2019

Herheim Skule og utdanning er viktig!
Paulsen Fyrstikkoppgaven
Stenseth, Kaufmann, Forsström Programmering og matematikk (Vedlegg)
Bøe, Kirkegaard Intervju med barnehagebarn
Kjebekk, Dean Elevstemmen i DIM-prosjektet
Opsal Høyringsutkast til ny læreplan – nokre kommentarar
Nyman, Säfström Rika lösningar på rika problem – Tornet
Naylor Desimalers gjemte hemmeligheter
Torkildsen Biljardbord
Månsson Vektlegging av temaer i lærebøker

Matematikksenteret

Prosjektet «Fleksibel opplæring»
Vil du bidra på Novemberkonferansen 2019?
Nå skal han til OL i matematikk
Elever som presterer lavt i matematikk

LAMIS

Jensen Lederen har ordet
LAMIS sommerkonferanse 9.–11. august 2019 i Drammen
Jensen Lokallagssamling i Drammen
Kirkegaard Foreldrekurs i overgangen barnehage–skole
Elever på 7. trinn Magiske mønstre! – Realfagsuke, Krokstad skole

Nr 3/2019

Herheim Barn og unge sitt matematiske potensiale
Tellefsen, Haugli En rik oppgave
Thiel Barn utforsker sannsynlighet
Fosse Regnefortellinger
Fyhn, Hætta Samisk språk og kultur som matematikkressurs
Naylor Matematikk med masuesker
Torkildsen Tallkvadrater
Gjøvik, Torkildsen Algoritmisk tenkning
Børve, Jensen Intervju med elever
Fjæra Den norske matematikaren og filosofen Jens Kraft

Matematikksenteret

Leer, Stengrundet GeoGebra og kjerneelementene
Svorkmo Kenguru som ressurs
Hvordan identifisere og jobbe med misoppfatninger i matematikk?
Fokus på elever som presterer lavt
Ny konferanse for matematikk i barnehagen
Nettverkssamling for fagmiljøer som arbeider med matematikkvansker

LAMIS

Jensen Lederen har ordet
Førde, Røkenes «Sommarbad» i matematikk
Jensen Lokallagssamling i Drammen 2019
Kirkegaard Nordisk konkurranse i UngeAbel